Vydatně jim v tom pomohly ekologické organizace. Stalo se v Německu a je jen otázka času, kdy k podobnému vítězství ježků dojde i u nás.

Oč vlastně běží? Jde o "mekáčské" kelímky na zmrzlinu. Dosavadní kelímky, které jsou běžně používány ve všech prodejnách McDonald's na celém světě, se stávaly pro mlsající ježky pastí. Ježky přivábila vůně zmrzliny, jejíž zbytky se nacházely v kelímcích. Ježci svou mňamku olizovali tak vehementně, že se prolízali až na dno kelímku a nebyli schopni se dostat z kelímku ven, následkem čehož byla zmrzlina jejich poslední pochutinou v životě.

McDonald's musí vyvinout nový typ kelímku s gumovým okrajem, který ježkům pomůže ven z kelímku a nahradit jím stávající typ, nevhodný pro malé mlsouny. Kolik stál vývoj nového kelímku stejně jako míra zvýšených nákladů na výrobu a náhradu stávajících kelímků nejsou známy.

Ekologické organizace tak zvolily pro ně nejtypičtější a nejjednodušší cestu. Nikoli se ptát, jak se vůbec mohou kelímky od zmrzliny ocitnout v místech, kam se ježci dostanou, případně přiložit svou ruku k dílu a povalující se kelímky uklidit, ale zajistit nátlak na za nic nemohoucího výrobce a donutit ho ke zbytečným výdajům.

Ekologické skupiny tak místo toho, aby šly příkladem a vychovávaly neukázněné strávníky McDonald's k pořádku, stávají se ekologickými jen podle názvu, což je pro ně, bohužel, typické. Po ostatních chtějí zvýšené náklady na ekologii, ale sami nejsou ochotni pro ekologičnost něco skutečně udělat. Možná by to chtělo vymyslet nějaký kelímek na ekology.