Za dva měsíce opět zaplní sobotní večery úspěšný pořad StarDance - když hvězdy tančí. Za svou osobu bez mučení přiznávám, že se na tento pořad velice těším, což jsem už přiznal ve svém dřívějším článku. Neumím tančit jako Jaroslav Kuneš (kdo před rokem toto jméno znal?), ale naštěstí ani jako Vašek Vydra.

Řekl bych, že mé taneční umění se nachází o stupínek výše než u tančících celebrit a o takové tři stupínky pod profesionály. Na parketě se neztratím. Mám na to takový trik, dělám si turistické značky. Až by se chtělo říct "do tanečních jsem chodil pilně a kvapík tančím jako bodnutý včelou". Plesům se nevyhýbám, spíše ony mně. Všechno většinou ztroskotá na tom, že když mám čas, tak nemám partnerku a naopak.

V souvislosti s právě probíhající reality show VyVolení je StarDance podstatně ušlechtilejší zábavou a já vždy, když mám možnost sledovat špičkové tanečníky (ti se poznají podle toho, že netančí jen na špičkách) při akci, tak jen tiše žasnu s jakou elegancí dokáží ovládat své tělo.

Nedělám si iluze. Sám jsem to v mládí jeden čas zažil, takže vím, že tanec je ohromná dřina. Na to, aby jste se mohli pohybovat po parketu s elegancí a přehledem musíte mít "odšlapáno" mnoho kilometrů. Pro celebrity to je ale velké překvapení. Tanec se zdá jednoduchý, ale tělo, nezvyklé na náročné pohyby a kroky, sténá, úpí a protestuje. Pro nás, kterým se tanec líbí, ale nikdy nedosáhnou na umění tančících profíků je až záhadou jak to oni dokážou.

Když běžela první řada StarDance, hledal jsem na internetu nějaké informace, pokud možno zasvěcené. Cožpak o to, stránek věnovaných StarDance a později i Bailandu bylo mnoho, ale na každé byly nepodstatné informace, jako například co řekl ten který porotce, ale především ujištění autorů stránek, že tomu nerozumí a tudíž nebudou tanec hodnotit.

Přes mnoho nezdarů se mi nakonec podařilo najít komentář, který byl zasvěcený a dokázal zhodnotit taneční výkony. Je mi jasné, že porota přímo v sále nemůže být objektivní, musí stále hodnotit vyššími známkami, i když tomu zcela určitě výkon tanečníků neodpovídá. Proto pro mne byly tyto stránky milým překvapením především pro objektivnější hodnocení.

Přiznám se, že složení poroty mne vcelku překvapilo. Usedne v ní znovu kat Zdeněk Chlopčík, ale nechápu, proč v ní již není paní Eva Bartuňková. Zcela určitě bude taneční výkony hodnotit Mahulena Bočanová. Tady si neodpustím jedovatou poznámku, že o tanci vím určitě víc než ona. Možná bude porotovat i Martin Dejdar.

Ze soutěžících celebrit se nám kromě iDnesem avizované herečky Tatiany Vilhelmové, sporťáka Roberta Záruby a úspěšné olympioničky Štěpánky Hilgertové představí ještě herec Michal Dlouhý, miss '95 Monika Žídková, herec a písničkář Jiří Schmitzer a další zlatý olympionik Aleš Valenta. Poslední soutěžící bude Lenka Filipová. Průvodci pořadu zůstanou stejní - Tereza Kostková a Marek Eben.

Obávám se, že druhá řada bude o něco horší než ta první, jak už to tak bývá, ale přesto si myslím, že vidět skvělé tanečníky v akci společně s tím, jak se taneční kopyta postupně zlepšují je rozhodně daleko přínosnější než přitroublé pořady typu Vem si mě. Takže dámy a pánové do gala a honem učit tančit.