Lidový dům jásá. Zatímco Vlasta nazpívala jen známou melodii s novým textem, Jirka proráží do světa populární hudby celou novou písní, s názvem tak příznačným pro Jirkův styl diskuse, "Slovní pyrotechnikou". Jde o úspěch především Jirkova uměleckého agenta T. Vrdíka, který sjednal začínajícímu umělci sparingpartnery z naší top scény. Jak se to podařilo a kolik to stálo ale nechce T. Vrdík prozradit.

Úspěch nové písně je již zaručen dopředu. Lidový dům již předem zakoupil celou třetinu edice a bude ji distribuovat podobně jako bulvární tisk svá DVD. CD se stane součástí dalšího čísla časopisu "Rudé prádlo". Na pulty se tento časopis ale nedostane, je určen pouze pro členy strany.

Sám Jirka jen skromně klopí zrak a na dotazy, zda se nebude věnovat raději zpěvu nežli politice jen odpovídá: "Já si myslím, že ne. Ale jsem člověk aktivní, takže nevidím důvod, proč bych to já nemohl zvládnout." Nadšená je i stínová Petra, která prozradila, že si vždycky přála chodit se zpěvákem Paľo Haberou a Jirka jí ho připomíná.

Kritici jsou nadšeni. Oceňují především skvělý nápad ponechat zpěv skupině Čínské lyže a jen na závěr přidat pár rapových slov. Jirka se přiznal, že jeho vzorem byl rapující Milouš Jakeš s písní "Žádnej z nás". Jenže první píseň tehdejší velmi známé osoby byla paradoxně i poslední a pak o Miloušovi už nikdo neslyšel ani v politice ani na hudební scéně.

Nebojí se Jirka, že by mohl stejný osud potkat i jeho? Jirka jen s mírným úsměvem odpovídá: "Já si myslím, že ne. Ale jsem člověk aktivní, takže nevidím důvod, proč bych to já nemohl zvládnout." Jiírka je nyní vytížen nejen pracovně, ale i po tvůrčí stránce. Poté, co byl nucen kvůli veřejnému mínění zaplatit za každého ze svých hostů na oslavě svých narozenin alespoň skleničku minerálky a talíř utopenců, vzdát se daru svých rakouských kolegů a po známých výdajích pro svou stínovou Petru, má určitě Jirka poměrně hluboko do kapsy.

Poslední dotaz tedy zákonitě směřoval do této oblasti. Na otázku, zda je důvodem jeho průniku do světa šoubyznysu jeho finanční situace Jirka odpověděl: "Já si myslím, že ne. Ale jsem člověk aktivní, takže nevidím důvod, proč bych to já nemohl zvládnout." Na námitku, že Čínské lyže pravděpodobně svůj hlas Jirkovi ve volbách nedali jen Jirka lakonicky poznamenl: "Jsou to chlapci, kteří možná časem dostanou rozum".